Hittan a gyakorlatban

"Hittanórát tartok, hogy csináljam?!?" avagy római katolikus hittanórák elméletből gyakorlatba való átültetése :)

Újszövetségi Isten- és emberkép feladat, 11. osztály (16-17 éves) kat.isk. 2009. október 6.

Filed under: Szemléltessünk! — zituli @ 18:58
Tags: , , ,

Azon morfondíroztam, miként vonhatnám be az osztályomat a “száraz” anyag leadása után? Mi mozgatná meg őket, miben lennének (remélhetőleg) őszinték és adnák bele magukat?

Egymás után volt ószövetségi és újszövetségi Isten- és emberkép óra, a második óra végén 10 percben (több időt kellett volna szánnom rá!) kiosztottam 4-5 embernek csoportmunkára egy-egy nagy csomagolópapírt vastag filctollakkal.  A következő kérdéseket tettem fel nekik (a táblára is felírtam), kérve, hogy egy-egy szóval, rövid mondatokkal válaszoljanak, esetleg rajzoljanak:

  • Milyen nekem az Isten?
  • Milyen vagyok én Istennel való kapcsolatomban?

5 percet akartam adni a feladatra, amiből 10 perc lett. Nem jutott időnk “leellenőrizni”, így a következő óra elején fogok visszatérni rá.

Pozitívum volt: hogy magukénak érzeték a feladatot, az ő véleményükre volt kíváncsi valaki. A nehezen megszólaló kamasz osztályban nyerő lehet, ha csoportként oszthatják meg bensőbb gondolataikat, érzéseiket (- gondolom én). Másfelől jó levezetése volt az órának és jó előkészítése az Isten tulajdonságairól, istenképekről szóló órának.

Negatívum volt: hogy nem szántam elég időt a feladatra, illetve ezt a módszert talán jobban is ki lehet aknázni, nagyobb mélységekbe is le lehet (talán) menni.

 

Vélemény, hozzászólás?

